CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

April 29, 2013

keep me Alone

Dengan Nama Allah ,aku bersujud padaNya tuhan  sekelian alam.

Andai dosa itu berbau,pasti tiada siap mahu menghampiri aku..
tapi Allah itu maha hebat,tak terjangkau dek akal fikiran kita setiap kejadian yang berlaku.
Manusia,lupa,an-nisyan
bongkak sombong ,bermegah diri,
Allah calitkan sedikit kemampuan lebih sikit dari orang lain
mulalah membanggakan diri.
mulalah sifat sombong menguasai diri
tunduk dan akur pada perintah Allah dulunya kini terhakis,
kehormatan diri dan kemulian diri yang dimilikinya kini menjadi ke'agungan'nya.

hinanya kita dijadikan daripada tanah.
yang kita sendiri pijak atasnya.

apakah yang itu perlu kita bangga banggakan?
dimanakh kesyukuran?
dimanakah kehambaan dalam diri?

adakah dibakar oleh kenikmatan dunia?
atau kedarjatan yang diangkat oleh manusia hina itu sendiri?

lemahnya insan ini.
Allah aibkan kehinaan kita,kelemahan kita ,kekurangan kita
Allah yang meletakkan kita disuatu daerah
samada daerah mulia atau hina.

adakah ia hanya sekadar bersahaja?

ketahuilah wahai sihina yang suka menghina penghina yang lain.
Kepada Allah lahh asalnya segala sesuatu.
segalanya cantik tersusun dengan hikmah yang hebat.

lihatlah guna mata hati, bukan sekadar pandangan kosong tak bermakna.

..
aku sipelupa.aku sering lupa.aku leka,banyak cacat cela.
aku pernah melakukan dosa,dan aku jugak kesali.
namun itu tidak memadai sekadar untuk dikesali,
bungakanlah ia dengan keindahan taubat.sebenar benarnya taubat

AllahuAllah

keep yourself alone,not forver jus for a minute,to flashback your sins that you have done towards Allah. and take time to regret all of it. istighfar.muhasabah


please remind me as soon as possible when i'm forget. bacause you are my real friend



No comments: